Valikko

Welcome to Mazdago ry. Please login or sign up.

helmikuu 03, 2023, 05:27:03

Login with username, password and session length
Jäsenet
  • Jäseniä yhteensä: 9,048
  • Viimeisin: Antoon
Stats
  • Yhteensä viestejä: 129,149
  • Aiheita yhteensä: 14,467
  • Kirjautuneena tänään: 17
  • Kirjautuneena koskaan: 626
  • (joulukuu 15, 2022, 03:40:30)
Tällä hetkellä käyttäjiä paikalla
Käyttäjät: 0
Vieraat: 11
Yhteensä: 11

Viimeisimmät

Miitti kokemuksia

Aloittaja TypyMPS, syyskuu 04, 2008, 21:14:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TypyMPS

Empä löytänyt tällaista keskustelua, missä kerrottaisi omista miittii kokemusista.. Näin yleisesti..
Itse olen hieman pettynyt tämän kaltaiseen toimintaan..

Tuusula, Hyrylä miitti 4.9 klo 19..
Saavuimme paikalle muutaman minuutin ylitse seitsemän, siellä oli ihmisiä paikalla..
Tämä oli siis ensimmäinen ja ehkäpä viimeinen miitti kokemus.

Saapuessamme paikalle, saimme aika 'epäkohteliaan' tuntuisia katseita.. Ihmiset katselivat, mutta kukaan
ei tullut edes tervehtimään.. aika tylyä mielestäni, ainakin näin uusia 'tulevia' jäseniä kohtaa, taikka sanotaan
mieluummi että ehkäpä entisiä uusia tulevia jäseniä..

Emme olleet ainoita, jotka joutuivat olemaan porukan ulkopuolella..

Eikö hyviin tapoihin olisi kuulunut tulla tervehtimään ja toivottamaan tervetulleeksi mittiin/jäseneksi..?

Meitä pyydettiin ja anottiin tulemaan miittiin.. Ja kysympähän vaan, että minkä takia??

Toivoisin, että muutkin kirjoittaisivat tuntemuksia ensi miiteistä taikka heiltä jotka ovat käyneet jo useimmissa..
Mazda 3 MPS 2.3 DisiTurbo (NX1) -10
*Ex - Mazda 3 MPS 2.3 DisiTurbo (N61) -08*

alfadatsun

Lainaus käyttäjältä: TypyMPS - syyskuu 04, 2008, 21:14:36
Empä löytänyt tällaista keskustelua, missä kerrottaisi omista miittii kokemusista.. Näin yleisesti..
Itse olen hieman pettynyt tämän kaltaiseen toimintaan..

Tuusula, Hyrylä miitti 4.9 klo 19..
Saavuimme paikalle muutaman minuutin ylitse seitsemän, siellä oli ihmisiä paikalla..
Tämä oli siis ensimmäinen ja ehkäpä viimeinen miitti kokemus.

Saapuessamme paikalle, saimme aika 'epäkohteliaan' tuntuisia katseita.. Ihmiset katselivat, mutta kukaan
ei tullut edes tervehtimään.. aika tylyä mielestäni, ainakin näin uusia 'tulevia' jäseniä kohtaa, taikka sanotaan
mieluummi että ehkäpä entisiä uusia tulevia jäseniä..

Eikö hyviin tapoihin olisi kuulunut tulla tervehtimään ja toivottamaan tervetulleeksi mittiin/jäseneksi..?

Meitä pyydettiin ja anottiin tulemaan miittiin.. Ja kysympähän vaan, että minkä takia??

Toivoisin, että muutkin kirjoittaisivat tuntemuksia ensi miiteistä taikka heiltä jotka ovat käyneet jo useimmissa..
Hyvä kirjoitus, kuvastaa juuri meitä Suomalaisia noin yleisesti.
Kaikkia kiinnostaa tulijat todella kovaa mutta kun ei uskalleta ottaa sitä ensiaskelta.
Sama riivaa ns. pussihousukerhoja yhtälailla kuin merkkitoimintaakin.
Jonkun on tarpeen tehdä aloite, oli se sitten se uusi tai nuo vanhat juntturat.
Jos homma ei lähde ensi kerralla käyntiin soita isolle tyhmälle AD:lle niin se järjestää asian  ::)

Jacques

Itse en ole foorumilla juuri eksynyt MPS topikkien ulkopuolelle, mutta sivun alalaidasta satuin tämän ihmeekseni bongaamaan.
Hyrylässä, eli ihan tässä kotipaikan vieressä ollut miitti, prkle. :) Ja vielä meni sivu suun.

Joskus tutustuminen kannattaa aloittaa ihan kaverin tai kahden kesken, ja sitä kautta isompiin piireihin jos sikseen haluaa.
Näin olemme nyt hiljakseen MPS piirissä aloitelleet.

Isot miitit ovat hankalia jos et ole aikaisemmin tavannut ketään, silloin helposti joutuu sivustaseuraajaksi - eikä siitä ole kenenkään syyttäminen.
Kunhan tuntee edes yhden toisen porukkaan kuuluvan, sulautuminen rinkiin onnistuu huomattavasti helpommin.

Sosiaalinen kanssakäynti on oma taiteenlajinsa, eikä se tosiaan kuulu Suomalaisten vahvuuksiin.

tellu

Kannattaa seuraavallakin kerralla mennä paikalle ja itse mennä rohkeasti tervehtimään porukkaa. Kyllä suomalaisetkin lämpeää, siihen vaan saattaa mennä vähän aikaa :)

Ei noissa miiteissä kukaan (tai ainakaan moni) ole etukäteen toisiaan tuntenut vaan pikkuhiljaa tutustunut. Joten ei kannata ensimmäisestä kerrasta lannistua, ainakaan jos ei itsekään ole mennyt tervehtimään porukkaa.

Tokihan se on hankalaa mennä ihan vieraaseen porukkaan tuosta vaan, mutta sillähän niihin sitten pikkuhiljaa tutustuu ja ne ei olekaan enää vieraita.

Sinäkin TypyMPS puhut monikossa, joten sulla on silloin jo ollut ilmeisesti joku "henkisenä tukena", joten jos nuo vakiomiittaajat eivät seuraavallakaan kerralla uskalla sanoa teille 'moi' niin tehkää te se :)

hietsu

Joopa joo... Itse huomasin kyllä teidät ja tarkoitus oli kyllä jutuille tulla(Vaikka Chatissa kovasti uhkailit...), ja se outo äänikin piti paikallistaa, niin sovittiin.
No, tutustuin siinä itsekin uppo-outoihin kerholaisiin ja tovin rupateltuani totesin teidän lähtenen...Harmi.
Olisitte vaan reilusti tulleet juttusille, jos ei muuten niin ihan vaan kuuntelu joukkoihin.
Meillä Lahden miitissäkin on käynyt muutaman kerran joku vain kääntymässä, mikä on tosi harmillista, haluisimme väkeä paikalle, ja väellä on halu tulla, mutta... ei ketään tarvi sillen ujostella/pelätä. Onhan se eka kerta aina sellanen jäykkä tapahtuma, sama kun menet uuteen työpaikkaan, kaikki tuijottaa, mutta hetken päästä olette yhtä "perhettä", samoin täällä.

Älkää nyt tästä lannistuko! Ja sitäpaitsi Tebiksellä oli mainiot kakku kahvit jotka jäi nyt sitten saamatta...

KIITOKSET TEBOILIN TYTÖILLE TARJOILUSTA!
-Notski syttyy stidillä, kyytiä liekit saa bensalla!

Mazda 6 Sport Wagon 2.0 Elegance Business Activematic 5d W20 (2007)

kromi

Harmittelen todella jos tuollainen maku/kuva jäi miitistä, eipä tuolla oikein mitään aktiviteettia olekkaan jonka lomassa olisi hyvä tutustua ilman, että kukaan joutuu aloitetta tekemään mutta jonkunhan se on tehtävä tai ei tule tutuksi. Kun kerran kukaan ei tullut tervehtimään olisitte voineet te tehdä aloitteen.  :)
Lämpimän vastaanoton saa kunhan itsekkin toimeen ryhtyy. :) Ei muutakuin itse rohkeana tekemään tuttavuutta.  ;)
Hyrylän porukka on mukavaa ja kunhan aihe syntyy (milloin mikäkin  :P) juttua riittää yömyöhään monesti.

Itse kärsin neljättä päivää flunssasta joten ei ollut paljon puhemieheksi mitä nyt vähän juttua kuitenkin tuli.  Ã¥w

Tervetuloa uudelleen hyrylään niin uudet kuin vanhatkin naamat taas ensikuussa. Ja varatkaa aikaa, jos tulee paikalle ja viipyy vain hetken, ei sitä välttämättä edes ehdi tekemään aloitteita. Huomasin itsekkin, että olitte lähteneet kun tulin kakku kahvilta sisältä. Kävin sitten pyörähtää kotosalla ja palasin teboilille vielä pyörähtämään.

Erinäisissä tapahtumissa joissa mazdago on mukana on tietenkin helpompi päästä juttuun kun esim. näyttelyissä osastolla on yleensä vain muutama "vahtaamassa". :)
Toyota RAV4 2.0 VVT-i aut. -07/90tkm
ex. Toyota Corolla 1.6 VVT-i Sport -05
ex. Nissan Navara 2.5dCi Diesel aut. 4x4 -06
ex. Volvo V50 Diesel -08
ex. Mazda 3 MPS -06
ex. Mazda 6 MPS -06
ex. Mazda 6 GT Aero -03

929s

Mielestäni tapahtuma kuin tapahtuma, ihmiset voisivat tulla sinne porukoiden lähelle edes vaivihkaa. Näin on helpompi tutustua. Sitä paitsi Hyrylässä ollaan jo totuttu siihen että jotkut jäävät kauemas passiin tai ajavat pariin kertaan muiden ohitse. Muutaman kerran olen itse syyllistynyt siihen että pitää mennä tuntemattoman luokse tekemään tuttavuutta kun muuten ei tapahdu mitään. Nyt en edes teitä huomannut kun olin siinä suusta kiinni.

Lisättäköön vielä että kun kyseessä on vilkas kaupan parkkipaikka, jotkut uteliaisuuttaan jäävät kauppareissulla siihen pyörimään (mykkänä). Sitten jos jotain sanoo, tuleekin jotain muminaa ja kauhea kiire muualle.

Kaikki ovat tervetulleita esim. Hyrylään, mutta hiipikää edes vaivihkaa vähän lähemmäs. Nytkin oli useampi ryhmittymä pitämässä torikokousta, ja mua harmittaa kun Lahtelaisten kanssa tuli liian vähän juteltua.
929 HB Coupe -86; 929 HB 4dht -85; 929 S HC -90; MPV LV -94                                                                                      tästä tuu taas yhtään mitään

hietsu

Lainaus käyttäjältä: 929s - syyskuu 04, 2008, 23:41:05
Mielestäni tapahtuma kuin tapahtuma, ihmiset voisivat tulla sinne porukoiden lähelle edes vaivihkaa. Näin on helpompi tutustua. Sitä paitsi Hyrylässä ollaan jo totuttu siihen että jotkut jäävät kauemas passiin tai ajavat pariin kertaan muiden ohitse. Muutaman kerran olen itse syyllistynyt siihen että pitää mennä tuntemattoman luokse tekemään tuttavuutta kun muuten ei tapahdu mitään. Nyt en edes teitä huomannut kun olin siinä suusta kiinni.

Lisättäköön vielä että kun kyseessä on vilkas kaupan parkkipaikka, jotkut uteliaisuuttaan jäävät kauppareissulla siihen pyörimään (mykkänä). Sitten jos jotain sanoo, tuleekin jotain muminaa ja kauhea kiire muualle.

Kaikki ovat tervetulleita esim. Hyrylään, mutta hiipikää edes vaivihkaa vähän lähemmäs. Nytkin oli useampi ryhmittymä pitämässä torikokousta, ja mua harmittaa kun Lahtelaisten kanssa tuli liian vähän juteltua.

Samoin, harmittaa... Olisi ollut joitakin kerhotoimintaan liittyviä virityksiä tuoda esille... Mutta, niillä ei ole hengen hätä, ja mehän pidetään perinteinen torikokous nyt tulevana sunnuntaina! Sinne vaan... ;)

Saphoric

olisko miittinkiä perusvärkeille ;D ?
: Mazda 323 Familia 1.5i -95 - *******a, Moottori remontti edessäpäi..... =_=

hietsu

N_roto

juuri kerkesin kotia. itselle jäi ainakin hyvä fiilis tuosta miitistä.

joitakin olin nähnyt jo JAE:ssa mutten hirveästi jutellut. tällä kertää enemmän.

ja ensikerralla taas lisää  ;)

kyllä juttuun jurompikin pääsee

Kahveista kiitos TB:lle

Teme82

Lainaus käyttäjältä: TypyMPS - syyskuu 04, 2008, 21:14:36

ei tullut edes tervehtimään.. aika tylyä mielestäni, ainakin näin uusia 'tulevia' jäseniä kohtaa.

Mullakin oli eka reissu tuonne Hyrylään (1h 40min matka). Minuakin hiukan ihmetytti, ette osa ihmisistä jäi todella ulkopuoleisiksi (nämä ei ollut sitten niitä epäkohteliaita katseita  :))ja poistuivat tunnin sisään miitin alkamisesta. Poikkeuksetta kaikki näistä ulkopuolisista oli nojailemassa omaan autoonsa (eihän se homma noin voi toimia, jos kaikki nojailisi omiin autoihinsa niin eihän siitä mitään tulisi) eli kyllä siinä täytyy hakeutua seuraan, jos meinaa juttuun tulla!

Asiaa varmasti vaikeuttaa osaltaan niin laajalta skaalalta olevat autot (on uutta, vanhaa, rakenneltua jne..) ja sitä kautta Mazda harrastajien kiinnostuksen kohteet.. omalla tavalla ymmärrän kyllä, että kuinka vaikeaa on mennä tekemään tuttavuutta, kun intressit auton suhteenkin on jo ihan erillaiset!

Toivottavasti, ette kuitenkaan luovuta noin helposti. Itsekin kieltämättä hiukan oudoksun näitä miittejä, että mitä järkee... mutta kyllä siinä varmaan on sitten järkeä kun on ystävystynyt väen kanssa (se on sitten eri asia haluaako sitä!)

Niin kuin aikaisemmin mainittiin helpoin tapa (tietysti jo foorumilla tutustuu jo jonkin verran) tutustua Mazda väkeen on tulla juttelemaan joissain autotapahtumissa , kun väkeä on vähemmän kuuntelemassa! Autotapahtumissa vaan reilusti nykimään hihasta, jos ei muuten huomaa ja miiteissä vaan reilusti muiden sekaan, omasta asenteesta paljoltikin kiinni..
Mazda 6 2.3 GT Sedan -05, Mazda 626 2.0 Sedan -92, Mazda 626 HB 2.5i V6 -92, Mazda 323f 1.8gti TWR -90, Mazda 323f 1.8gti -90, Mazda 626 2.0 12v -88
Minunauto
Mazda 2.5 V6 -Teme82-

TypyMPS

Mutta mielestäni olisi kohteliasta, että uusille ihmisiä tulisi edes tervehtimään ja toivottamaan tervetulleeksi miittiin/jäseneksi.. Vain olenko sitten ihan väärässä?

Ja muutamien ihmisten kanssa olen kyllä tuolla chätissä jutellut.. Ja itse kun en tunnista toisia ja toisten autoja, niin paha oli vähän mennä juttelemaan heidän kanssaan.. Ja muutamat kyllä tiesivät tasan tarkkaan millä autolla ja kokoonpanolla tullaan paikalle..  ???

Muttah, katsotaan jos Lahdessa menisi yhtään paremmin.. Täytyy varmaankin käydä edes sielläkin vilkaisemassa, minkälainen meininki siellä olisi..  :)

Kipper

Nämä asiat on sellaisia että keskulla voitais vaikka maailman tappiin saakka, hyvä kuitenkin että TypyMPS otti asian esille ja nyt voitaisiinkin ottaa kaikki itseämme niskasta kiinni eli niin uudet miittailijat kuin konkaritkin. Kun tulee uusia ihmisiä miitteihin niin tulkaa porukoihin ja mennään me vanhemmat hakemaan heitä mukaan.
Itsekin olen tähän syyllistynyt etten ole uusien kanssa juttelemaan mennyt, ja muistan kun aloin itse näissä käydä niin eipä sitä kukaan autosta tullut hakemaan vaan kyllä se oli itse rohkaistua sen verran että meni mukaan ja itse ainakin sain ihan mukavan vastaanoton silloin :)
6 -05 2,3 STW elegance nykyinen
626 -97 2.0i stw,626 -90 2.0 hb glx,323 -93 1.8i sedan gls,626 -90 2.0i hb gti<-Entiset

Janne626

Joo hei munkin mielestä tämä on hyvä aihe tänne! Kipperin kanssa samoilla linjoilla, eli koitetaanpas kaikki terästäytyä tämän suhteen. Paikallismiiteissä käy monasti niin, että kun näet jonkun tutun alat juttelemaan menee taju siitä mitä paikalla oikeasti tapahtuu. Kuten eilenkin Hyrylässä oli poikkeuksellisen paljon porukkaa paikalla ja jutturinkejä syntyi nopeasti. Olis kuitenkin tärkeää, että uudet miittiin tulevat ihmiset ajaisivat autonsa rohkeasti samoihin riveihin muiden kanssa. Eilen Hyrylässä ei se oikein hyvin onnistunut, koska paikalla oli paljon miittiin kuulumattomien autoja väleissä. Mutta tulevaisuudessa, pyritään huomioimaan uudet kasvot paremmin ja uudet pyrkivät osoittamaan että ovat tulleet miittiin.

Ja hei, toivottavasti TypyMPS seuralaisineen jaksaa tulla Hyryläänkin toiste.  ;)
Näihän tää homma menee...
929 3.0i S -91, 929 HB 2.0i Coupe -85, MPV LV 2.5TD -97, 818 1.3 sedan -77, 1500 piilofarkku -71 x 2, 1800 sedan x 2, 929 STW -79, 929 HC osin

alfadatsun

Tavallaan OT-juttu mutta liittyy juuri miittikokemuksiin, Jaessa vuonna keppi kun tein pikkuveljeni kanssa ystävyyskerhojuttuja, Ncf-ry:n sekä Mazdagon välillä, pimeässä alkusyysillassa Lempivaarassa, Riihimäellä,
täysin ummikkona, ajatellen vastapuolta, Mazdagoa.
Kuinka meillä oli siellä silloin hauskaa, kun vain saatiin homma alkuun ja sen jälkeen jo useamman vuoden  ;)
Kuinka japanilaiskerhojen välinen yhteistyö yleensäkin on noista tapahtumista kehittynytkään  ::)

Mazdisti

Itselle tulisi mieleen että mistä tunnistaa kerhon jäsenet tavallisista kauppareissulla olijoista joilla vaan sattuu olemaan Mazda. En ole miiteissä kyllä itse käynyt, Kuopiossa varmaan olisi ollut ainakin joskus ABC:llä jotain tapaamisia?
No tätä nykyä varmaan pitäisi mennä Nissan miittiin jos sellaiseen aikoisin...  :P
Nyt: Kia Rio -16 / ex: Suzuki Alto -11 / ex: Nissan Micra -01
Ex: 323 1,6-16v GLX sedan -90 /Ex: 323 1,3 3-ov HB -82

Kipper

Itse ainakin pyrin pitämään esim kerhontakkia taikka muuten jotain vaatetusta josta tunnistaa mistä kerhosta sitä ollaan :)
6 -05 2,3 STW elegance nykyinen
626 -97 2.0i stw,626 -90 2.0 hb glx,323 -93 1.8i sedan gls,626 -90 2.0i hb gti<-Entiset

323 2.0gti

Lainaus käyttäjältä: TypyMPS - syyskuu 05, 2008, 10:18:09
Mutta mielestäni olisi kohteliasta, että uusille ihmisiä tulisi edes tervehtimään ja toivottamaan tervetulleeksi miittiin/jäseneksi.. Vain olenko sitten ihan väärässä?
Niin kun joku jo tossa aiemmin sanoikin, niin jos sen oman auton ajaa jonnekin sivummalle niin paha sinne on kenenkään lähteä tutustumaan kun ei tiedä onko henkilö tullut miittiin vai ostoksille viereiseen kauppaan. Vähän hölmöltä tuntuisi kiertää joka ikinen mazda merkkinen auto parkkipaikalla ja koittaa tutustua, joku saattaisi jo luulla hulluksi tjsp. ::) Jos taas sen auton ajaa siihen muiden kerholaisten autojen jonon jatkoksi niin on hieman helpompi tulla tutustumaankin. ;)

-95 MX-5 na 1,8 turbo, -91 Soarer 2.5 single turbo, -03 S320 CDI, -71 1800

TypyMPS

Kylläpä mekin esimerkiksi oltiin Teme82 auton vieressä.. tai no, yksi tyhjä parkki oli välissä.. Ja kyllä muutamat jopa tunnistivatkin, mutta eivätpä silti tulleet sanomaan mtn..
Ja itse kun ei ollut varma että kuka on kukin..

Ja nuista jäsen vaatteista, mistä tunnistaisi.. Olen hakenut jäsenyyttä, mutta siinä kuulemma menee oma aikansa..

Ja jotenkin tuntui siltä, ettei viitsisi mennä vain 'tunkeutumaan' sinne ihmisten joukkoon..  ???

Saphoric

sinne vaa ja jotain komeaa urosta peräsimestä kii ;D tai tönäisee autolla "mukamas" toista ^^ kyllä alkaa juttuluistaa ;D

Lainaus käyttäjältä: 323 2.0gti - syyskuu 05, 2008, 18:14:09
Lainaus käyttäjältä: TypyMPS - syyskuu 05, 2008, 10:18:09
Niin kun joku jo tossa aiemmin sanoikin, niin jos sen oman auton ajaa jonnekin sivummalle niin paha sinne on kenenkään lähteä tutustumaan kun ei tiedä onko henkilö tullut miittiin vai ostoksille viereiseen kauppaan. Vähän hölmöltä tuntuisi kiertää joka ikinen mazda merkkinen auto parkkipaikalla ja koittaa tutustua, joku saattaisi jo luulla hulluksi tjsp. ::) Jos taas sen auton ajaa siihen muiden kerholaisten autojen jonon jatkoksi niin on hieman helpompi tulla tutustumaankin. ;)

Mä oon ainakin hyvä kiertää öljyllä haisevalla maseratilla muitten ympäri ;D
: Mazda 323 Familia 1.5i -95 - *******a, Moottori remontti edessäpäi..... =_=

teem085

Jeps... Itellä oli kans tuo eka miitti aluksi tosi kankia,mietin jo muutamaanki otteeseen et pitäskö tuota kääntyä takas ku ei yhtään tienny et mihin sitä oltiin ees ajamassa ja asiaa ei auttanu yhtään se että oon vielä huono aloittamaan keskustelua vieraiden kans. Mut onneksi Smava aloitti juttelun ja sitte itekki uskalsi jo vähän aukaista suuta. Hyvä miitti oli ja tahtos käydä useemminki mut tahtoo nuo työt olla esteenä...
626 farm 1.8i -98-/323 familia 1.5i -97-/626 farm 2.2i -95-/626 2.0 -89-/626 2.0 -88-

JOVA

Lainaus käyttäjältä: teem085 - syyskuu 05, 2008, 19:34:09
Jeps... Itellä oli kans tuo eka miitti aluksi tosi kankia,mietin jo muutamaanki otteeseen et pitäskö tuota kääntyä takas ku ei yhtään tienny et mihin sitä oltiin ees ajamassa ja asiaa ei auttanu yhtään se että oon vielä huono aloittamaan keskustelua vieraiden kans. Mut onneksi Smava aloitti juttelun ja sitte itekki uskalsi jo vähän aukaista suuta. Hyvä miitti oli ja tahtos käydä useemminki mut tahtoo nuo työt olla esteenä...
Vähän oli mullakin samanlainen "ekakerta" tuolla hyrylässä... lopulta eksyin vaan juttelemaan jonkun kanssa ja kuhan kerittiin siirtyy kahvipöytään tebikalle ni totesin olevani nissaniporukoitten pöydässä :D

Sieltä sujuva pöydänvaihto kaikkein perimmäisestä nurkasta toiseen pöytään ja uudestaan tutustumaan ihan vieraisiin immeisiin. Pari miitttiä myöhemmin rupes jo vähän hahmottaa, että kuka on kuka, ja kuka yleensäottan mazdagosta ja kuka dnsf/mcf kerhoista, kumpi noista nissanikerhorsta tuolla ny samaan aikaan miittaa, vai miittaako molemmat  ???
Ei mazdaa tällä hetkellä
040 878 3031

NgZ

Lainaus käyttäjältä: TypyMPS - syyskuu 05, 2008, 19:20:54
Kylläpä mekin esimerkiksi oltiin Teme82 auton vieressä.. tai no, yksi tyhjä parkki oli välissä.. Ja kyllä muutamat jopa tunnistivatkin, mutta eivätpä silti tulleet sanomaan mtn..
Ja itse kun ei ollut varma että kuka on kukin..

Ja jotenkin tuntui siltä, ettei viitsisi mennä vain 'tunkeutumaan' sinne ihmisten joukkoon..  ???
"Oman" kylän miiteissä on ollut tapana moikata jokaista uutta naamaa, jotka tulevat ja monesti on kovasti yritetty juttuakin vääntää vaikka toiselta ei sitä heti itseltään irtoaiskaan. Tuo viimeisin hyrylän miitti oli vähän normaaliakin sekompi, kun väkeä oli todella paljon, joten kannattaa yrittää ymmärtää. Eli jos tuntuu, ettei huomata isossa sakissa, sanoo rohkeesti vaan, että "Moro" paikalle tullessa. Ei siihen sen enempää vaadita, kun silloin porukka tajuaa, ettei kyse ole vain ohikulkijoista. Toivottavasti seuraava miitinki menee paremmin. :)
-Parkissa: Mazda 626 GC 2.0 GLX, Mazda MX-5 NB 1.8, Mazda 626 GV 2.0 GT/GLX -
EX: 323 1.8 BJ Sedan, RX-7 FB SP-12A, 323 BF 1.3 Sedan, 626 GC 2.0 GLX HB

TypyMPS

Mutta, mieltäni kaivartaa myöskin se.. että, onko noissa miiteissä niin paljo itse immeisten ulkonäöllä väliä?
Sen ainakin muutama tunnustanut, että yksi osa syy oli se kuin minulla sattui olemaan jätkä mukanani.. vaikka muutamat kyllä olivat tietoisia siitä.. Ihmetyttää, koko touhu..  ???

Maikel

Oikeesti hyvä aihe, koska tämmöstä ei ole aikaisemmin täällä keskusteltukkaan.

Ja kieltämättä nyt kun miettii tuota miitti toimintaa, niin kyllä täytyy myöntää, että onhan siinä jostain syystä vakiintunut se käytäntö, että "vakiporukka" hengaa rykelmässä ja perusarvollinen oletus on se, että jos miittiin on tulossa joku uusi kävijä, niin hänen oletetaan tulevan porukan luokse. Eikä porukan menevän hänen luoksensa. En tiedä miksi on näin, mutta tuntuu vain olevan...

Jokasellahan on joskus ollut tässäkin asiassa se eka kerta ja toivottavasti TypyMPS et lannistu tästä kerrasta. Naamat ja nimet oppii yhdistämään autoihin kyllä suhteellisen nopeasti, kunhan on vaan mukana. Ymmärrän että kynnys mennä tommoseen porukkaan "noobiena" on suuri, ainakin itsellä on ollut silloin kun aloin noissa käymään. Koska ei tunne ketään ja jostain kumman syystä sitä tulee ajateltua, että mitä jos tuo ei olekkaan se miittipoppoo, niin sittenhän sitä tulee nolattua itsensä totaalisesti.

Omasta kokemuksesta menee pari/muutama miitti pelkästään siinä, että vaan seisoskelee porukassa kiinni, ei välttämättä tule hirveästi puhuttua mitään. Jossain määrin on kuitenkin "vaikea" päästä vakiintuneen miittiporukan keskusteluun mukaan, kun ei tunne ketään. Mutta jahka oppii tuntemaan porukkaa, niin sen jälkeen onkin suhteellisen helppoa olla jutussa mukana. Keskusteluaiheethan eivät ole pelkästään autoissa, vaan lentävät laidasta laitaan. Kuitenkin porukassa olijoiden ikähaitari on suhteellisen laaja, autojen tyylit ovat erilaisia, mutta kyllä sieltä aina jotain yhteistä juttua saadaan aikaiseksi..

Lainaus käyttäjältä: NgZ - syyskuu 05, 2008, 22:51:41
Eli jos tuntuu, ettei huomata isossa sakissa, sanoo rohkeesti vaan, että "Moro" paikalle tullessa.

Toi on oikeestaan se perustyyli jolla siihen porukkaan tullaan.. Sen jälkeen se homma yleensä lähtee itte rullaamaan. Ja mitä enemmän on miiteissä käymässä, niin sen enemmän on jutussakin mukana.

Ethän lannistu tästä yhdestä kerrasta?
There is no "I" in team. There is no "you" either. So if your not on the team and I am not on the team. Then who is on the F*&^ing team? This team SUCKS!

TypyMPS

No kyllähän tuo torstainen sai hieman mietteliäälle päälle, että kannattaako edes sitten vaivautua tulemaan seuraaviin miitteihin.. jos kaikki ovat aina samanlaisia.. ???

Mutta, aattelin että jos huomenna menis käymään Lahden miitissä ja katsomassa.. jos siellä olisi vähän erilainen meininki..
Sen näkee sitten huomenna, että kuinka paljon tulee sanomista tästä aiheesta x))

kromi

Lainaus käyttäjältä: TypyMPS - syyskuu 06, 2008, 22:00:34
No kyllähän tuo torstainen sai hieman mietteliäälle päälle, että kannattaako edes sitten vaivautua tulemaan seuraaviin miitteihin.. jos kaikki ovat aina samanlaisia.. ???

Eihän kukaan tai mikään onneksi velvoita käymään miiteissä.  :) Jokaisella kun on vähän omat tarpeensa ja halunsa. Kyllähän kerho yrittää ja järjestääkin muuta toimintaa kuin miitit ja sana on vapaa jos ideoita tai parannus ehdoituksia löytyy. Toteutettaviin asioihin tarvitaan vain väkeä toimimaan ja vetämään toimintaa ja tätähän tehdään harrastepohjalta. Kerho foorumi/portaali on yksi keskinäisistä informaatioväylistä joten eikun ideoimaan. :) Miitteihin ei tarvita mitään jäsenyyksiä, kaikki mazda harrastajat tai muutenvain kiinnostuneet ovat tervetulleita vaikka mitään erikoista tapahtumaa ei olisikaan. Miiteissä niitä on hyvä pohtia ja keskustella asioista kun paikalla on porukkaa kasvotusten. :)
Toyota RAV4 2.0 VVT-i aut. -07/90tkm
ex. Toyota Corolla 1.6 VVT-i Sport -05
ex. Nissan Navara 2.5dCi Diesel aut. 4x4 -06
ex. Volvo V50 Diesel -08
ex. Mazda 3 MPS -06
ex. Mazda 6 MPS -06
ex. Mazda 6 GT Aero -03

TypyMPS

Ei niin, mutta olisin kiinnostunut tuon kaltaisista 'tapahtumista'.. autot kun sattuu olemaan lähellä syräntä  :P

Mutta, täytyy kattella  :)

hietsu

No Lahteen sitten huomenna jos kiinnostusta on.
Siellä porukkaa luonnollisesti vähemmän kun Hyrylässä ja kaikki hengaa samassa läjässä. :)