Valikko

Welcome to Mazdago ry. Please login or sign up.

huhtikuu 01, 2023, 14:43:49

Login with username, password and session length
Jäsenet
  • Jäseniä yhteensä: 9,072
  • Viimeisin: Häkä
Stats
  • Yhteensä viestejä: 129,158
  • Aiheita yhteensä: 14,475
  • Kirjautuneena tänään: 25
  • Kirjautuneena koskaan: 626
  • (joulukuu 15, 2022, 03:40:30)
Tällä hetkellä käyttäjiä paikalla
Käyttäjät: 1
Vieraat: 11
Yhteensä: 12

Viimeisimmät

American Car Show 08

Aloittaja Rotary, maaliskuu 24, 2008, 22:30:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rotary

Olipahan surkeimmat messut missä ollaan koskaan käyty! Ainoat pisteet kameleontille FD.lle joka oli tosissaan hyvin tehty. Muutoin kokolailla rahastusta koko tapahtuma. ensinnäkin, kaikki kunnia moottoripyörille, mutta niiden paikka ai ole noilla messuilla. varsinkaan varastamassa 1/3 koko hallista. autojahan me sinne mentiin katsomaan. Toisekseen, GTi magazinen tuning puoli oli aika surkea esitys. missä kaikki osien myyjät on silloin kun potentiaalinen asiakas haluaa tutustua tuotteisiin lähemmin, saati ostaa jotain. Viimein kun löysin "osia" sain todeta niidenkin olevan taiwanilaisia kopiota, esim Blitz DD dumppi. MITÄ HELV!!!!!!!!! Toivottavasti kukaan ei mene ostamaan mitään kopiotuotteiat, sillä niiden ostamisen seuraukset näkyvät jo aika pahasti. Buddy Club meni aikanaan nurin juuri näiden asioiden takia ja nyt on menossa nurin myöskin Apexi. Ei ole kuin ajan kysymys, milloin Greddy ja HKS alkaa vetää narua kaulaan suuren kopioinnin takia. Sitäpaitsi, meillä oli testissä asiallisen oloinen Greddy Type-S dumppi viimekesänä. Säätöruuvi kesti n. 10 säätökertaa ennekuin kuusiokolo meni pyöreäksi, toisekseen kalvon säätö oli täysin on-off. Tarkoittaen että se joko aukesi about heti tai ei ollenkaan. 3 päivän käytön jälkeen, kalvo alkoi vuotaa tyhjäkäynnillä -> polttoaineenkulutus tappiin. n.1kk jälkeen alipainelutkun kara napsahti omiaan poikki juuresta. dumppi sorviin ja uudet kierteet. 2kk ja koko romu hajosi.

Plussat hifiosastolle, jossa oli tällä kertaa kokonaisuutena hienoimmat ja kauneimmat euro/japsiautot!

Cedricfan

Ja miksi ei mp-osaston paikka ole tuolla? Jos viitataan nimeen FHRA American Car Show niin sitten euro- ja japsiautotkin kuuluvat toisaalle...
Ja jos mennään historian alkulähteille, niin enemmistö kalustosta oli jenkkejä. Autoja ja harrikoita tai harrikan tyyliin rakennettuja. Joukossa jokunen euro/japsi, mutta vain lisämausteena.
OK, maailma muuttuu, ja eurojen & japsien rakentelu kuuluu kuvaan. Mutta miksei sitten pyörät? Eikä nuo ainakaan ole tuning-messut!
Juuri nyt ei yhtään Mazdaa pihassa mutta who knows koska uudelleen...

Jore

En nyt tiedä miten hyvin toi sun avautuminen enään liittyi ACS:ään, mutta mun mielestä ainakin Mazdaharrastajien suhteenhan toi oli ihan hyvä setti. Pari uusikorista RX:ää, upea historic kilpuri kakkoshallissa ja sitten meidän ei-niin-valmis kilpuri.

Muusta kalustosta tuning hallin puolelta jäi mieleen ruotsalaisten upea audi&volvo pari, Henkan Bee-R324 skyline, pari todella upeaa vanhaa Toyotaa fintoysin osastolta ja muutama hieno kilpuri kakkoshallista. Yleinen taso oli ehkä heikompi kuin viimevuonna, mutta kyllähän toi nyt kuitenkin ihan passeli setti oli.

Osamyyjiä löytyy netti pullollaan, soittele niitä läpi ja kysy sieltä dumppia. ACS/TCS on AUTOnäyttely, ei mikään kirpputori.

Rotary

Lainaus käyttäjältä: Cedricfan - maaliskuu 24, 2008, 23:07:59
Ja miksi ei mp-osaston paikka ole tuolla? Jos viitataan nimeen FHRA American Car Show niin sitten euro- ja japsiautotkin kuuluvat toisaalle...
Ja jos mennään historian alkulähteille, niin enemmistö kalustosta oli jenkkejä. Autoja ja harrikoita tai harrikan tyyliin rakennettuja. Joukossa jokunen euro/japsi, mutta vain lisämausteena.
OK, maailma muuttuu, ja eurojen & japsien rakentelu kuuluu kuvaan. Mutta miksei sitten pyörät? Eikä nuo ainakaan ole tuning-messut!

hmm. mp-messut oli justiinsa mun mielestä? Sen tajuan että noi japsit sun muut laitetaan samaan, koska niiden järjestäminen erikseen ei ole ehkä niin kannattavaa vielä tässä vaiheessa. MP-messut on kuitenkin täysin oma hommansa eikä stunt/street fighterpyörät tipu oikein autonäyttelyn nimen alle. Puhumattakaan polkupyöristä

Rotary

Lainaus käyttäjältä: Jore - maaliskuu 24, 2008, 23:12:21
En nyt tiedä miten hyvin toi sun avautuminen enään liittyi ACS:ään, mutta mun mielestä ainakin Mazdaharrastajien suhteenhan toi oli ihan hyvä setti. Pari uusikorista RX:ää, upea historic kilpuri kakkoshallissa ja sitten meidän ei-niin-valmis kilpuri.

Muusta kalustosta tuning hallin puolelta jäi mieleen ruotsalaisten upea audi&volvo pari, Henkan Bee-R324 skyline, pari todella upeaa vanhaa Toyotaa fintoysin osastolta ja muutama hieno kilpuri kakkoshallista. Yleinen taso oli ehkä heikompi kuin viimevuonna, mutta kyllähän toi nyt kuitenkin ihan passeli setti oli.

Osamyyjiä löytyy netti pullollaan, soittele niitä läpi ja kysy sieltä dumppia. ACS/TCS on AUTOnäyttely, ei mikään kirpputori.

no joo. jos seuraa yhtään mitä ulkomailla tapahtuu, niin ollaan me pojat aika kaukana todellisuudesta hei. tuli kotimatkalla manalan teipeillä varustettu taksi vastaan, jolla ois pyyhkiny about 40% kaikista näytillä olleista japseista ja euroista pelkän ulkonäön takia. Olihan siellä hienoja pelejä, mutta aika huonosti jäi mitään sen R32.4:n lisäks mieleen. tietty se mersu missä oli cooleri keulalla ilman mitään letkuja (haloo).  Automaalarin silmään tuolla pisti monikin asia (oma ammatti)...mitään erityistä mainitsematta ettei tule sotaa. Rehellisesti sanottuna, nähtiin vaikuttavampia autoja lauantaina illalla ulkona liikenteessä kuin tuolla messuilla!

Rotary

Sä tiedät Jore itekkin että asikas haluaa mahdollisesti tutustua osaan ennen viimeistä päätöstä. Itse olen ostanut Ebaysta aika monta tuotetta, mm. Greddy Profec E-01 ja PLX SM, mutta enpä olisi ostanut ennekuin olin ne suomessa käynyt katsomassa.

Fiksu kauppias raahaa tuotteitaan näytille ja käärii fyrkat pois. En mä jääny ainakaan kattelemaan mitään katalogeja ja ihmettelemään. Helsinki motorshow oli hyvä, kun sieltä sai oikeasti ostaa jotain ja myyjillä oli tarjolla tavaraa heti. Mitä ne romujen myyjät siellä sit tekee yleensäkkään? menis sinne himaan kun netissä kaikki tapahtuu?? onnea heille

Jore

Lainaus käyttäjältä: Rotary - maaliskuu 24, 2008, 23:18:51
no joo. jos seuraa yhtään mitä ulkomailla tapahtuu, niin ollaan me pojat aika kaukana todellisuudesta hei.

Heitäs vähän listaa mitä ulkomaan messuja oot kiertänyt niin tiedetään mihin sä nyt vertaat. Itse on tullut jonkin verran noita kierrettyä (mm. Street Cars Fest, Bilsportmässan, Elmia, Frankfurt automechanica, Essen Motorshow, Paris Motorshow, Tokyo Autosalon jne) ja kyllä mä diggaan että suomessa on asukaslukuun ja autoihin käytettäviin rahasummiin nähden varsin komeata kalustoa.

Ja vaikka taso olisikin heikompi niin kyllä mä katson ennemmin harrastajien rakentamia autoja kuin kahdeksan erivärisen A3 audin rivistöä joissa vaan etupuskurit erilaisia ja nekin kaikki jonkin oettingerin tms katalogista.

Jore

Lainaus käyttäjältä: Rotary - maaliskuu 24, 2008, 23:30:26
Sä tiedät Jore itekkin että asikas haluaa mahdollisesti tutustua osaan ennen viimeistä päätöstä. Itse olen ostanut Ebaysta aika monta tuotetta, mm. Greddy Profec E-01 ja PLX SM, mutta enpä olisi ostanut ennekuin olin ne suomessa käynyt katsomassa

Hohhoh! Sä vingut että kopioiden takia häviää merkkikamat markkinoilta mutta kehtaat sanoa käyväsi suomalaisessa firmassa katsomassa tuotteita jotka sitten tilaat ulkomailta. Mikä v*tun kaksinaismoralisti?

323 2.0gti

Eikä nuo ainakaan ole tuning-messut!
Niin, tais kuitenkin lähes kaikki euro/japsi autot olla tuolla Tuning car shown puolella ja nimestä vois ehkä päätellä että ne oli jonkinlaiset tuning messut...
-95 MX-5 na 1,8 turbo, -91 Soarer 2.5 single turbo, -03 S320 CDI, -71 1800

Rotary

hei kuka sano että oon käyny suomalaisessa firmassa kattomassa yhtään mitään? ensinnäkään täällä ei ole enää kohta mitään originaalia!  oon parissa suomalaisessa yrityksessä käynyt ja todennut että raha on se mikä maistuu. Englannissa on hyviä näyttelyitä kuten jap fest esimerkiksi. siellä tajutaan se tosiasia että näyttelyn ohessa voidaan tuottaa osamyynnillä. Jap fest on vain yksi esimerkki monista!  Rahastuksesta sen verran, että kuka ostaa oikeasti tuotteen täältä esim hintaan 847e kun sen saa ihan kotiovelle hintaan 348â,¬ + tulli +alv? Ja ihan samalla takuulla. 

Rotary

Onneksi tunnen muutaman hyvän kauppiian tässä maassa, joilta saan tiettyjä osia nopeasti ja ihan sopivaan hintaan. harmi vaan että kaikki ei toimi samalla tavalla. Jos kaikilla olisi asiakaslähtöisyys samalla tasolla kuin heillä, niin täällä olisi kaikki toisin. Ei ole tarkoitus myydä kuitenkaan tappiolla mitään tms, koska yrityksen pitää tuottaa, mutta fiksu ihminen näkee liian rahastuksen jo kaukaa.

Rotary

Oli miten oli, niin tälle porukalle jäi aika kehno maku näistä messuista. Meillä oli aikalailla suuret odotukset ja saihan tuo vaimoke ihan katseltavaa kun noista jenkeistä tykkää. mm. pari nättiä mustangia! Täytyy toivoa että ns. JDM osien myyjiä ilmaantuisi vielä lisää, koska näille osille on varmasti kysyntää.  Laatutietoinen kun ei halpaa ja huonoa  halua

Cedricfan

Lainaus käyttäjältä: 323 2.0gti - maaliskuu 24, 2008, 23:39:25
Eikä nuo ainakaan ole tuning-messut!
Niin, tais kuitenkin lähes kaikki euro/japsi autot olla tuolla Tuning car shown puolella ja nimestä vois ehkä päätellä että ne oli jonkinlaiset tuning messut...
Miksi sitten viestin otsikko on American Car Show 08...

Eli kysehän on KOLMEN eri näyttelyn tapahtumasta. American Car Show, Tuning Car Show ja MC Heaven. Se kolmas tarkoittaa moottoripyörätaivasta, ja siihen siis kuuluu ne moottoripyörät. Jos ne halutaan pois jonkun kävijän mielestä niin yhtä oikeutettua olisi vaatia tuning-puolta pois kokonaisuudesta?
On kokonaan eri asia, jos halutaan kommentoida kokonaisuutta. Tietysti henkeen ja vereen tuning-kaveri haluausi että tapahtumassa ei olisi kuin tuningia. Mutta silloin ollaan väärässä tapahtumassa. Samoin kuten jo todettiin kyse ei ole myyntitapahtumasta, joskin sitäkin tavaraa on myös ängetty mukaan nykytyylin mukaisesti. Jos kyse olisi myyntitapahtumasta eikä kolmesta eri näyttelystä niin NELJÄS tapahtuma olisi varmaan joku sale eikä show?
Sinänsä kannattaakin keskustella siitä, ovatko tällaiset liian laajoja massoja kosiskelevat tapahtumat enää tarkoituksen mukaisia. Esim HMS on uusien autojen näyttely. Mukana oli myös toisessa hallissa kaikenlaista siihen kuulumatonta asiaa, kun taas päähallista puuttui useita automerkkejä. Jotka kuuluisivat sinne paremmin kuin nuo lisukkeet.
Oikeastaan MP-messut lienevätkin selkeimmin sarallaan pysynyt valtakunnallinen tapahtuma? Saa myös nähdä miten Classic Motorshow tulee onnistumaan? Suuremmissa maissa täsmätapahtumien järjestäminen on tietysti helpompaa kiitos suurempien potentiaalisten kävijämäärien.
Rotaryn mainitsema Frankfurt Automechanica puolestaan on autovaraosa, -tarvike ja -korjaamomessut. Ne jotka ovat paikalla käyneet tietävät kuinka jättimäisistä messuista on kyse, halleja ei kävele läpi kahdessa päivässä vaikka ei pysähtyisi yhdellekään osastolle. Silti niissä ei ole lipsuttu itse asiasta!
Juuri nyt ei yhtään Mazdaa pihassa mutta who knows koska uudelleen...