Valikko

Welcome to Mazdago ry. Please login or sign up.

huhtikuu 19, 2026, 06:49:03

Login with username, password and session length
Jäsenet
Stats
  • Yhteensä viestejä: 129,383
  • Aiheita yhteensä: 14,541
  • Kirjautuneena tänään: 222
  • Kirjautuneena koskaan: 1,003
  • (syyskuu 15, 2025, 20:51:00)
Tällä hetkellä käyttäjiä paikalla
Käyttäjät: 0
Vieraat: 153
Yhteensä: 153

Viimeisimmät

Foorumin luku- ja kirjoitusoikeuksien **VANHENTUNUT**

Aloittaja NgZ, joulukuu 21, 2012, 22:46:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kapsu

Lainaus käyttäjältä: NgZ - joulukuu 26, 2012, 19:51:25
Näin on ollut tähän asti (nykyinen Member Zone / 4 keskustelualuetta), mutta nyt laajennetaan tuota huomattavasti. Tätä päätöstä tehdessä on harkittu muitakin rajaamismalleja, ja tähän lopulta päädyimme.
vielä taustoista;
Ja tällä toivotaan saavutettavan jotain tiettyä, mitä?

NgZ

Lainaus käyttäjältä: kapsu - joulukuu 26, 2012, 20:29:20
vielä taustoista;
Edellinen pidempi kirjoitukseni täällä pitäisi vastata tuohon kysymykseen.
-Parkissa: Mazda 626 GC 2.0 GLX, Mazda MX-5 NB 1.8, Mazda 626 GV 2.0 GT/GLX -
EX: 323 1.8 BJ Sedan, RX-7 FB SP-12A, 323 BF 1.3 Sedan, 626 GC 2.0 GLX HB

kapsu

Lainaus käyttäjältä: NgZ - joulukuu 26, 2012, 20:44:12
Lainaus käyttäjältä: kapsu - joulukuu 26, 2012, 20:29:20
vielä taustoista;
Edellinen pidempi kirjoitukseni täällä pitäisi vastata tuohon kysymykseen.

Sori, kyllä juu, lueskelin uusiksi;
"Kaikkien uudistusten yhteisvaikutsena toivomme saavamme lisää jäseniä kerhoomme."

Mitä ja ketä jäsenmäärä noin suoriltaan hyödyttää?
Lisää rahaa yhdistykselle? Voi tuoda nyt muutaman lisäjäsenen, mutta jatkossa tuskin lainkaan. Ja mihin (lisä)rahaa tarvitaan?
Lisää väkeä tapahtumiin? Foorumin sulkeminen siihen tuskin auttaa?
Toiminnalle vetäjiä? Foorumin sulkeminen siihen tuskin auttaa?
Muuta, mitä?

Kyselen tästä ihan sen takia että tämä muutos on iso menetys monille; meille jotka joutuu siirtymään muille palstoille, sekä teille jäsenille jotka jäävät tänne pieneen piiriin juttelemaan keskenään.

Noin yleisesti minusta autokerhot ovat etenkin nykyään lähes täysin foorumin varassa, sitä kaikkien on helppo käyttää pienellä vaivalla - voi kysyä ja jakaa tietoa, se riittää suurimmalle osalle.
Sitten on ne(me?) innokkaammat harrastajat, jotka haluavat nähdä livenä, käydä esson baarissa tapaamassa ja ratapäivillä pyörähtämässä. Tuota innokkuutta ei voi pakottaa.. jos kerhoyhteisö vaikuttaa foorumilla kiinnostavalta, voi kärpänen tarttua ja jotkut liittyvät jäseniksi ja tulevat tapahtumiin. Kukin elämäntilanteidensa mukaan..

NgZ

Kerhoa ei voi olla olemassa, jos ei ole jäseniä. Viime vuosina on menty yli 300 jäsenestä about 200:taan. Jos annamme tuollaisen kehityksen jatkua, jäsenmäärä tulee kutistumaan entisestään. Ensin ei voida tehdä kerholehteä, sitten ei voida järjestää miittejä aktiivisten tekijöiden (jokaista 100 jäsentä kohden kun näyttäisi olevan kourallinen aktiivisia tekijöitä) ja rahan loppuessa, ja sitten lopulta ei ole väkeä eikä varaa pyörittää edes tätä foorumia. Isommalla jäsenmäärällä myös miitteihin riittää enemmän kävijöitä (kuten moni on täällä sanonut, että kaikki eivät halua miiteissä käydä - vaikka olisivat jäseniä).

Tämä ja muut uudistukset eivät auta jäsenmäärän kasvattamiseen? Tuota on mahdotonta kenenkään sanoa tässä vaiheessa varmaksi, mutta aika varmasti näyttää millainen kerhon tulevaisuudesta tulee. Tottahan se on, ettei ketään voi aktiiviseksi pakottaa. Eikä tässä sitä olla yrittämässäkään. ;)

Southpaw

Mielenkiintoinen tie valittu "hallituksen" toimesta. No onneksi ainakin MPS:ien osalta edelleen kattavampaa infoa löytyy edelleen ulkomaisilta foorumeilta.

Onnea valitsemallenne tielle tjsp.

N_roto

Hmm..
Itse pidän muutosta harmillisena, aika näyttää mitä nämä muutos tuulet vaikuttavat.
Se on totta että aktiiveista on puute ja taitaa todellinen ongelma olla tässä.
Mutta tuoko tämä niitä?

jambe

Omalta osaltani (tulevaisuudessa) syy kerhosta irtisanoutumiseen on se ettei seuraava auto ole mazda. Suuri pettymys tämä gen1 kutonen. Aikasempi 323 bg oli vielä sentään mazda jolla oli mazdan maine ja luottoa siihen kulkupeliin oli , tosin kun tuohon nykyseen 6:een jota saa olla koko ajan viemässä peltisepälle ja jokaisessa öljyn vaihdossa on joko laakerit tai jarrut myös huollettava. Eikä kaverin rx8 ole kovin hyvässä maineessa... Nettiautosta saa halvemmalla -05 rx kun -92 rx....

Mazdagon onneksi olen maksanut jäsenmaksuni kun epävarman työtilanteen takia ei raaski autoa vaihtaa. ;)

Kannattaisko vaikka pientä mainontaa nettisivuilla vastaan sopia etuisuuksia erinäisten firmojen kanssa (toimii pienissäkin rallipiireissä) jäsenille ja hoitaa tälläiset korttiasiat kuntoon ennenkun alkaa vääntää mitään kerholehtee joka mielestäni on viimeinen asia johon viimeisiä rahoja laittaa. "Vain jäsenille" alennuksilla voisi saada muutaman kerholaisen lisää. Eikä mitään järjettömiä flash-mainoksia jotka karkotta loputkin foorumilla surffaavat.

Muutaman vuoden jo kuivunu tuo minun jäsen kortin muste joten sen varmaan jo uskaltaa postittaa ennenkuin tulee ryntäys uusia jäseniä?
vink vink.

NgZ

Kuten aiemmin maitsin, tuota korttiasiaa koetetaan parantaa mahdollisimman pian. Vielä kerran pahoittelut siitä.

Mainitsin aiemmin myös, että haussa on jo uusia yhteistyökumppaneita, jotta saadaan jäsenille lisää vastinetta rahoilleen. Eli tuo asia on tiedostettu jo ja työn alla. Uusia yhteistyökumppaneita voi tietenkin ehdottaa esim allekirjoittaneelle suoraan, jos sattuu jokin hyvä potentiaalinen yhteistyökumppani mielessä.  ;)  Enkä nyt tarkoita ehdotuksilla "Motonet, ottakaa se." vaan ihan, jos sattuu löytymään jotain tarkempaa tietoa tai kontakteja.

Mitä kerholehteen tulee. Monille muille kerholehti tuo lisäarvoa, joten se pyritään edelleen tekemään kerran vuodessa. Ja mitä tuohon taloustilanteeseen tulee yleensäkin, se on hyvällä mallilla tällä hetkellä. Tulevaisuutta lähinnä tarkoitin rahojen/resurssien riittämisellä (kuten mielestäni kirjoitinkin), joka oli yksi syy miksi toivoisimme lisää jäseniä emmekä jäsenmäärän vähenemistä.

NgZ

Korttitilannetta tarkistetaan parhaillaan, ja kortit pitäisi lähteä matkaan viimeistään ensi viikon aikana. Jos jollekin jää kortti nyt jostain syystä saapumatta seuraavan parin viikon sisään, ottaa yhteyttä allekirjoittaneeseen.

Piraxx

Elikkä tästä tulee noin 200 jäsenen oma keskusteluryhmä.... hmmm.... joista osa ei varmaan kovinpaljoo käytä foorumia... Ennustan foorumin reipasta hiljenemistä, toivottavasti olen väärässä......

-pete
Ole rohkeampi kuin Esko, karheampi kuin kuulet, älykääpiökin käy.
-Nalle Puh

Vauhtiraita

Ihme marinaa täällä. Mun mielestä ainakin ihan hyvin perusteltu päätös. Jos jäsenten määrä on noin kovasti laskussa, niin mikä onkaan parempi tapa niitä nostaa, kuin rajata käyttöoikeus vain maksaville.
   Kun foorumille ei löydä enää vahingossa, eikä voi kurkata ilman maksua, niin se luo semmosta sopivaa mystiikkaa. Baarissa kun vilautat sitä pari vuotta sitten vanhentunutta Mazdago jäsenkorttia, niin saanti on varmaa ja jätkät on et onks toi joku vapaamuurari, tai jonkun muun salaseuran jäsen.
    Ketä ees enää kiinnostaa joku euron juusto jos sul on Mazdagon jäsenkortti. Jokaselle jäsenelle vielä nahkaliivit ja kerhotalo, jonne Hakkaraisen Teuvo voi unohdella salkkujaan.
    Pitääpä maksaa itekki toi jäsenmaksu. Samalla vois erota SCF:äst. Ärsyttää olla siellä autojäsenenä, kun se ei maksa mitää ja porukkaa on liikaa, ja mikä pahinta... Ne on aktiivisia!
    Lopettaka nyt se turha vikinä ja kitinä. Ainut mitä vois enää parantaa, niin jos lisäis osamaksun maksuvaihtoehdoks.
   Hyvät uudet vuodet.

macce76

Voi voi.  :-X

Toivottavasti hallituksen linjaukset ja ajatelmat pitää paikkansa, pahaa pelkään kyllä.
Mazdagon foorumi on ollut jo pari vuotta niin kuollut ettei toista vastaavaa löydy. Ja pahaa pelkään että hiljaisemmaksi mennään näillä toimilla.

Se että jäseniä saa niistä satunnaiskyselijöistä ei varmaankaan lisää tietoa foorumille??

No ite tulee varmaan maksu maksettua silti. Ei kyllä oheistuotteiden tai yhteistyökumppaneiden takia vaan menee ihan kannatuksena...
http://valimerelle.blogspot.com/
Tallissa 626 ss gt, 929 ht, rx-7 fb. Ajossa:, rx-7 fc, 323 2.0 sport

alfadatsun

Olen ollut tässä kyseisessä kerhossa jo monen monituista vuotta.
Periaatteessa en kaipaa tältä sivustolta juurikaan tietoa, se tieto jota kaipaan on jo esihistorialliselta ajalta.
Nykyään kun joku uusi rekisteröityy sivustolle yleensä aina ensimmäisenä on jokin ongelma tai osapuute hakuisessa, ja rekisteröityessään on kuvitelma että ollaan jäseniä.
Yhtälailla kun olen tutkaillut näitä foorumin käyttäjiä on rekisteröitymisestä usein jo vähintäin 6 vuotta aikaa.
Vielä hyvin usein tulee esiin että asialla on tulenpalava kiire, kaikki pitäisi saada nyt ja heti.
Miksi ei silloin juosta marmoritiskin eteen ja haeta sieltä sitä tietoa tai uutta osaa rikkoutuneen tilalle?
Oma käsitykseni on se että kun ei nuukuuttaan voida hakea sitä sieltä, varsinkin kun on olemassa merkkikerhojen luomat sivustot joihin rekisteröitymällä voidaan hakea tiedot ilmaiseksi ja osiakin löytyy edullisemmin.
Mikään kerho ei elä pelkästään pyhällä hengellä, kyllä kerhojen toiminnasta on kulujakin, alkaen vaikkapa patentti- ja rekisterihallinnosta, foorumin ylläpitokaan ei ole täysin ilmaista, vuosikokoukset, tilintarkastajat jne. vaativat osansa, kaikenmailman jäsenkorteista sekä kerholehdistä puhumattakaan.
Tietty vielä kerhojen jäsenillatkin vaativat veronsa.
On kuitenkin hyvä huomioida että kerhoja ei perusteta hyötymismielessä, niiden lähtökohta on juurikin jonkin merkin harrastaminen  sekä samanhenkisten yhteistoiminta.
Kuka/ketkä nämä kustantaa, jos jäseniä on kourallinen ja rekisteröityneitä säkkikaupalla.
Rekisteröityneet haluavat pelkästään tietoa halvalla, olisiko silloin paikallaan vaikkapa HelpDesk, sellainen johon saa lähettää kysymyksen vaikkapa 10€/kysymys, olisiko se sitten parempi vaihtoehto?
Uskallan väittää että kerhon vuosimaksulle saa jokainen rekisteröitynyt henkilö täyden katteen, se joka ei saa sitä on mielestäni turhaan rekisteröitynyt sivustolle.
OT lisäkirjoitus.
On myös jokaisen hyvä muistaa että kerhotoiminta on vapaaehtoistoimintaa, sen toiminnasta sekä laajuudesta pääsee jokainen kerhon maksava jäsen päättämään.
Vapaaehtoiset toimitsijat ovat varmaankin hyvin tervetulleita mukaan.
Myös vuosikokouksissa on yleensä hallitusjäsenistä kerhosta riippumatta suuri pula, uskon että kaikki kerhohallitukset ottavat mielellään mukaansa uuden pystyvän hallitusjäsenen, sellaisen joka ymmärtää myös hallitusvastuun merkityksen.
AD

kappalainen

Aloittelin vasta tällä foorumilla, ja yleisesti aloin tutkimaan enemmän auton sielun elämää, mutta olen internetin ilmaiskäytön kannattaja, joten maksullisuuteen en ala. Kyse on periaatteesta, jos kirjoitan internettiin jotain tietoa on sen oltava kaikkien saatavilla ilmaiseksi, eikä mielestäni ole oikein rahastaa sillä. Viisautta ei ole tietää, vaan tiedon jakaminen. Se jatkunee sitten suljetulla piirillä.
Se että joku vaivautuu tekemään oppaita ja artikkeleita, voi olla, että näkyyvyyden puutteen vuoksi siihen ei ole intoa. Uusien harrastajien keskuudessa kyllä syntyy äkkiä uusia sivuja kun tiedon saanti on rajattu. Laittakaa joskus ylös monellako sivulla käytte vaikkapa kuukauden aikana ja miettikää jos jokainen sivusto maksaisi 20 euroa. Maailmassa on jokunen muukin sivusto kuin mazdago ja suomi24, jonka yleinen ihmissekamelska on joskus viihdyttävää ja tietoa hakevalle jopa hengen vaarallista väärien neuvojen vuoksi.

Autoa olen opiskellut ja uutta tietoa on tullut, jota ei suomen internetistä ja osaliikkeistä löydy, mutta se löytynee kohta muualta. Kun niitä osa ja muita tietoja kertyi konelle ajattelin kattavan GV tietokannan lähettämistä jahka itse saan tietoa kerättyä. On oikaisua jopa osamyyjien virheisiin. No se ei ole kuin satasten säästö. Olen auton jo kerran purkanut paitsi koneen ja nyt sekin on menoillaan. Jos autosta saatava tieto on rajattu se tuskin kannustaa autoa hankkimaankaan.
Olen myös huolestunut kun lapsenlapsenlapseni perivät jonain päivänä 626:seni, mistä he saavat tietoa.
Havaitsin myös hieman ylenkatsovia kommentteja aloittelevia harrastajia ja sunnuntai korjaajia kohtaan. Asenne jota en jää  kaipaamaan, vaikka jokainen on joskus ollut se aloittelijakin. Itse olen ikuinen aloittelija...aina oppii uutta.
Olen internetiin tehnyt useita oppaita tietokeen korjauksesta, ohjelmiston ongelmanratkaisusta, puusepän töistä, rakennustekniikasta, Ollut aktiivisena kantaana voimana sivustoilla, luovuttanut paikan nuoremmille, antanut yksityistä apua jopa fyysisesti käynyt korjaamassa ja neuvomassa asioita ilmaiseksi...ja tunteja mennyt tuhansia. Kaikki se tieto ja kokemus on turhaa, jos se on vain sisäpiiriläisille, varsinkin kun he yleensä tietävät asiat jo.  On muistettava, että jonkun se tietokin on koottava ja siitäkään ei maksua saa. Ajatellaanpa millä periaatteella koko foorumi yleensä toimii? Joku näkee vaivaa ilmaiseksi, eikä saa siitä edes kiitosta.  Jos tietoa ei jaeta, se on turhaa ja kuihtuu pois. Maksullisuus on lannistanut muitakin maailmanlaajuisia sivustoja, joten tämä tuskin jää ainoaksi sisäpiirin pieneksi yhteisöksi, joka hiljalleen kuihtuu pois. Ainakin minun osaltani. Noh ajetaanhan se Suomikin alas maksuilla. Piiri pieni pyörii.
Tämä oli viimeinen postaukseni tänne ja poistun täältä, ettei tule ylläpidolle kalliiksi.
Ja seuraavaksi sivusto listautuu pörssiin? :-X  Whatever  >:(
Kiitän jo saaduista tiedoista ja avusta osallistuneita.

MasaK

Omasta mielestäni tässä mennään hiukan väärään suuntaan, mut yritetään pitää sivusto vielä kuitenkin hengissä.

Mielestäni "Vain jäsenille alue" olisi ollut parempi vaihtoehto.
Cobb AP E30 Tune | Corksport | CP-E | SURE | Autotech | GP-Werks | JBR | M2 | MSD | Simons | Denso | HKS | SPC | Damond Motorsport | EBC | Street Unit | Speedline | Prosport | BC Racing |

alfadatsun

Tässä asiaa vielä hiukkasen lisää pohtineena, foorumihan on alunperin juuri Mazdagon jäsenistölle tehty.
Sen avoimuuden perustarkoitus on kaiketi alunperin ollut siksi että mahdolliset tulevat jäsenet pääsisivät tutustumaan ja sitten toivottu että myöhemmässä vaiheessa liittymään oikeiksi jäseniksi.
Lueskelijat eivät varmaankaan yleensä miellä tätä  eräänlaista "merkkifanatismia" vaan seikkailevat hyppelehtien eri harrastesivustoilla, jolloin tietysti saattaa tulla kalliiksi jäsenmaksut.
Toisaalta silloin on hyvä priorisoida itselleen tärkeimmät sivustot.
Tämä rajaaminen on ollut Mazdagon hallituksissa jo
vuosia keskusteluissa, nähtävästi nyt löytyi hallitus joka sen myös uskalti päättää.
Tietysti on hyvä muistaa kerhon perustamiskirjassa olevaa klausuulia jossa yleensäkin merkin harrastamista/olemassaoloa tulisi tukea, siihen aatteeseen sopisi tuo "Helpdesk" johon lueskelija voisi lähettää kysymyksiä ja jäsenistö sitten vastailla. ::)

Cedricfan

x
Juuri nyt ei yhtään Mazdaa pihassa mutta who knows koska uudelleen...

Dodii

On kyllä melkoisen harmillista, että perus tietopankit menee "lukkojen" taakse.

Noh. Ei auta ku toivoo ettei tule vikoja omaan autoon.  ;D
Mazda 323 BF '89 HB LX B5 FL 1C 156tkm
Mitsu Galant GTI 4x4, Mitsu Lancer GLXi 1,5
MB x 2 ja BMW...

-zippe-

Itsekin hieman yllättynyt hallituksen päätöksestä. Hirveästi en ole foorumilla kirjoitellut, mutta lukenut olen keskusteluja ja omiin murheisiin saanut vastauksia. Siitä kiitos nimenomaan koska tieto on ollut saatavilla helposti. Itse voin harkita kerhoon liittymistä, jos alkaa esim. ratailtoja Ahvenistolle tulemaan. Itseä kiinnostaisi kovasti päästä ajelemaan taas radalle. Radalle.com päivät voi unohtaa, miljoona autoa yht aikaa radalla. Ei kiitos sellaista. Joskus DNSF:n kuuluneena liityin kerhoon myös siksi että kerho järjesti aktiivisesti ratailtoja. Silloin sain itse rahoille vastinetta. Mutta katsotaan miten lähtee homma pyörimään.  :)
Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance ja Almera Gti 2.0 (SR20VE)
ex. Mazda 6 2.2 MP (GH) ex. Mazda 3 Elegance 1.6, ex. Almera Tekna 1.8, ex. Almera Gti 2.0

NgZ

Lainaus käyttäjältä: -zippe- - joulukuu 29, 2012, 20:07:24
Itsekin hieman yllättynyt hallituksen päätöksestä. Hirveästi en ole foorumilla kirjoitellut, mutta lukenut olen keskusteluja ja omiin murheisiin saanut vastauksia. Siitä kiitos nimenomaan koska tieto on ollut saatavilla helposti. Itse voin harkita kerhoon liittymistä, jos alkaa esim. ratailtoja Ahvenistolle tulemaan. Itseä kiinnostaisi kovasti päästä ajelemaan taas radalle. Radalle.com päivät voi unohtaa, miljoona autoa yht aikaa radalla. Ei kiitos sellaista. Joskus DNSF:n kuuluneena liityin kerhoon myös siksi että kerho järjesti aktiivisesti ratailtoja. Silloin sain itse rahoille vastinetta. Mutta katsotaan miten lähtee homma pyörimään.  :)
Olemme olleet useana vuonna mukana botniamiitissä (yhteinen ratapäivä japanilaisille kerhoille), mutta viimeisenä vuonna, kun olimme mukana paikalla oli vain yksi kerholainen (eikä sitä edeltävänäkään vuonna ollut liiemmin väkeä). Tästä syystä tuo ratapäivä jäi pois, mutta tilannehan toki voi muuttua tulevaisuudessa, jos kerhosta löytyy tarpeeksi radalle haluavaa väkeä.

vilperi

Itsellä jopa tässä alkanut miettimään että ehkä sittenkin voisi tuon jäsenyyden lunastamaan ja sen myötä sitten alkaa pitämään omia projekti topikkeja.. jäsenyyden hintahan ei ole tälle este ennenkään.. lähinnä tähän asti on ollut se että en halua omia projektejani julkisesti näkösälle kaikille mut nyt tulevaisuudessa se olisi rajattu vain jäsenille niin tilanne vois olla toinen.. ja sitä myöten sitten pitää kerhon tulevaa foorumia aktiivisena ja ehkä tuoda sitten myös sinne jotain tietoa noista omista kuljettimista ja niiden ympäriltä kun olen niistä kumminkin viime vuodet ahkerasti kaikkea tietoa kerännyt............... vois samalla uuden nimimerkin tehä ja aloittaa uudelta pohjalta  ;)
pois pois

NgZ

Lainaus käyttäjältä: vilperi - joulukuu 30, 2012, 13:50:50
Itsellä jopa tässä alkanut miettimään että ehkä sittenkin voisi tuon jäsenyyden lunastamaan ja sen myötä sitten alkaa pitämään omia projekti topikkeja.. jäsenyyden hintahan ei ole tälle este ennenkään.. lähinnä tähän asti on ollut se että en halua omia projektejani julkisesti näkösälle kaikille mut nyt tulevaisuudessa se olisi rajattu vain jäsenille niin tilanne vois olla toinen.. ja sitä myöten sitten pitää kerhon tulevaa foorumia aktiivisena ja ehkä tuoda sitten myös sinne jotain tietoa noista omista kuljettimista ja niiden ympäriltä kun olen niistä kumminkin viime vuodet ahkerasti kaikkea tietoa kerännyt............... vois samalla uuden nimimerkin tehä ja aloittaa uudelta pohjalta  ;)
Hienoa, että joku näkee edes jotain hyvääkin  :)

Jick

Niinkuin aiemmin on kirjoiteltukin, niin mielestäni tämä on huono uudistus. Nyt jää paljon hyödyllistä tietoa pimentoon monelta eikä siitä kukaan satunnaisesti vieraileva asiantuntija ala maksamaan, että saa auttaa muita.

???
If you could have the perfect car, what would you want it to look and drive like?

ënzo86

Mistä uusia mahdollisia jäseniä tulee tulevaisuudessa? Itse aikoinani löysin mazdagon juurikin netistä ja HYVÄN forumin kautta. Tuskin olisin pelkän osta/myy taikka info palstan lukemisen perusteella lähtenyt tapaamaan ventovieraita paikallismiittiin. Itse tiedän, että foorumi mahdollisesti on hintansa veroinen, mutta tuskin kukaan tulevista mahdollisista jäsenistä haluaa maksaa jäsenmaksua, jotta pääsee katsomaan, onko forumi hänelle itselleen se oikea ja löytyykö sieltä tarvitsemaansa tietoa tai apua. On paljon pienempi kynnys rekisteröityä forumille, kuin maksaa vuosimaksu tietämättä mistä hyvästä sen maksaa.. (Eikös ne lukuoikeudetkin oltu poistamassa ei-jäseniltä?)

Edit. Voisiko olla jokin maksu, mikä sisältäisi ainoastaan forumin käyttöoikeuden, vai meneekö se silloin liian hankalaksi kerhon toiminnan kannalta?
Varmasti on paljon forumisteja jotka nyt jättävät leikin kesken tuon kahden kympin/vuosi johdosta, mutta esim vitonen olisi vielä ihan varteenotettava vaihtoehto.. Tai sitten parilla kympillä ikuinen käyttöoikeus tms..

Oli miten oli, mutta antakaa nyt tuleville uusille jäsenille jokin koeaika tutustua forumiin ennenkuin sen parikymppiä heiltä vaaditte, ei mulla muuta

Cedricfan

x
Juuri nyt ei yhtään Mazdaa pihassa mutta who knows koska uudelleen...

kapsu

Lainaus käyttäjältä: Cedricfan - tammikuu 02, 2013, 17:12:59
Ja noilla jäsenosiot sisältävillä foorumeilla se jäsenpuolen kirjoittelu on sitten yleistä puolta asiallisempaa. Aika moni myös uskaltaa "omanssa porukassa" avautua paremmin. Ja kuten joku jo kirjoittikin, omista projekteista & autoista on jotenkin turvallisempaa kirjoitella rajatulla puolella. Kyllä jäsenet myös vinkkaavat, että sillä puolella olisi laajemmin tietoa kyseisestä aiheesta. Eli homma toimii minun mielestäni jopa paremmin. Ja (oikeiden) jäsenten määrää lisäävästi.
Noinhan se olisikin ihan hyvä, mutta tämä totaalisulkeminen kuulostaa huonolta.

Asmo

Lainaus käyttäjältä: NgZ - joulukuu 26, 2012, 16:42:57
Yksi tärkeä seikka on esim tarjota tietopankkien laaja (jo kertynyt tieto) vain jäsenille, ja tämä on siis tarkoitus yhdistää jo nykyisiin ja mahdollisiin tuleviin etuihin, ja näin ollen tuoda enemmän vastinetta jäsenmaksulle.

Tästä löytyy mielenkiintoinen kysymys. Miten ilmaiseksi tuotettu sisältö voidaan siirtää maksumuurin sisään? Aivan kuin forumin X ylläpitäjä(t) olisivat itse tuottaneet kaiken sisällön jota tullaan tarjoamaan osana liittyvän Jäsenen etuja. Koskaan kuitenkaan myöntäen että asia on todellakin niin ja antamalla asiasta kysyttäessä ymmärtää, että  Jäsenmaksut johtuvat 'muista syistä'.

NgZ

Lainaus käyttäjältä: Asmo - tammikuu 02, 2013, 19:59:43
Yksi tärkeä seikka on esim tarjota tietopankkien laaja (jo kertynyt tieto) vain jäsenille, ja tämä on siis tarkoitus yhdistää jo nykyisiin ja mahdollisiin tuleviin etuihin, ja näin ollen tuoda enemmän vastinetta jäsenmaksulle.

Tästä löytyy mielenkiintoinen kysymys. Miten ilmaiseksi tuotettu sisältö voidaan siirtää maksumuurin sisään? Aivan kuin forumin X ylläpitäjä(t) olisivat itse tuottaneet kaiken sisällön jota tullaan tarjoamaan osana liittyvän Jäsenen etuja. Koskaan kuitenkaan myöntäen että asia on todellakin niin ja antamalla asiasta kysyttäessä ymmärtää, että  Jäsenmaksut johtuvat 'muista syistä'.
Vasta kysymys: Miksi ei sivuston omistava taho (Mazdago ry), voisi halutessaan muuttaa osaa sivustostaan vain jäsenille nähtäväksi?

Voisitko tarkentaa tuon jälkimmäisen virkkeen tarkoitusta, koska se jäi ainakin itselleni hieman epäselväksi.

Asmo

Lainaus käyttäjältä: NgZ - tammikuu 02, 2013, 20:21:20
Lainaus käyttäjältä: Asmo - tammikuu 02, 2013, 19:59:43

Vasta kysymys: Miksi ei sivuston omistava taho (Mazdago ry), voisi halutessaan muuttaa osaa sivustostaan vain jäsenille nähtäväksi?

Luonnollisesti päätäntävalta on Mazdago ry:llä.
Kyse ei ollut kuitenkaan sivuston käyttöoikeuksista, vaan sivuston sisällön käyttöoikeuksista. En itse näe oikeutena viedä vapaasti ja yhteiseen hyötyyn tarkoitettuja ulkopuolisten (lue: rekisteröityneiden käyttäjien) tuottamia tietoja uudelleenkäyttömahdollisuuden ulottumattomiin.

Voisitko tarkentaa tuon jälkimmäisen virkkeen tarkoitusta, koska se jäi ainakin itselleni hieman epäselväksi.

Foorumi X ei koskaan myönnä, että eivät ole itse sisältöä luoneet mutta silti perivät maksua myös siitä, 'kaiken muun ohella'.

NgZ

Lainaus käyttäjältä: Asmo - tammikuu 02, 2013, 20:40:45

Foorumi X ei koskaan myönnä, että eivät ole itse sisältöä luoneet mutta silti perivät maksua myös siitä, 'kaiken muun ohella'.
Sisällön (viestien ja aiheiden osalta) Mazdago ry:n luomalle ja ylläpitämälle sivustolle ovat luoneet käyttäjät (nykyiset, entiset jäsenet ja foorumin käyttäjät). Ei tuon asian myöntäminen ole mikään ongelma.