Valikko

Welcome to Mazdago ry. Please login or sign up.

huhtikuu 19, 2024, 13:13:39

Login with username, password and session length
Jäsenet
Stats
  • Yhteensä viestejä: 129,255
  • Aiheita yhteensä: 14,500
  • Kirjautuneena tänään: 56
  • Kirjautuneena koskaan: 626
  • (joulukuu 15, 2022, 03:40:30)
Tällä hetkellä käyttäjiä paikalla
Käyttäjät: 0
Vieraat: 27
Yhteensä: 27

Viimeisimmät

Skyactive malleille omat aihealueet

Aloittaja RANERANE, marraskuu 08, 2019, 15:22:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

RANERANE

 Oliskohan mahdollista saada omat keskustelualueet 3. sukupolven malleille.
Uskoisin että kerholaisilla rupee noita uusi koppaisia  kolmosia ja kutosia jo
jonkin verran olemaan. Vanhoista keskusteluista ei juuri ole hyötyä näihin
uusiin malleihin.

NgZ

2, 3, 6 ja CX aihealueet kattavat myös uudempien sukupolvien mallit
-Parkissa: Mazda 626 GC 2.0 GLX, Mazda MX-5 NB 1.8, Mazda 626 GV 2.0 GT/GLX -
EX: 323 1.8 BJ Sedan, RX-7 FB SP-12A, 323 BF 1.3 Sedan, 626 GC 2.0 GLX HB

RANERANE

Kyse onkiin siitä etteivät ne palvele juuri skyactive malleja, paitsi tietty CX:n tapauksessa.
Esimerkiksi 6 kohdalla ekan ja tokan sukupolven tekniikka on kait aika lailla samanlaista,
kun taas kolmannen kohdalla kyse on aivan eri autosta. esim. moottori, alusta jne.
Ei kait se nytten ole sen isompi vaiva tehdä omat ala kategoriat kyseisille malleille.

RANERANE

Kerhon jäsenenä tätä ehdottaisin ja kysyisin hallituksen jäseneltä ngZ, että miksi näin?
Eikö tuossa ehdotuksessa ollut järkeä vai eikö omasta tallista löydy vielä skyactive mallia.

NgZ

Omalla tallillani ei ole merkitystä. Kiitoksia ehdotuksesta, pohditaan sitä seuraavan kerran, kun hallitus on koolla. Siihen asti ainakin mennään 2003 asti vedetyllä linjalla, automalleittain alueet, ei moottorimallisarjoittain.
-Parkissa: Mazda 626 GC 2.0 GLX, Mazda MX-5 NB 1.8, Mazda 626 GV 2.0 GT/GLX -
EX: 323 1.8 BJ Sedan, RX-7 FB SP-12A, 323 BF 1.3 Sedan, 626 GC 2.0 GLX HB

RANERANE

juu kyllähän se skyactive  tarkoittaa ihan täysin uutta automallia, ei mitään samaa edellisiin verrattuna, siis
esim 6:ssa, kokonaan uusi auto, ei juuri mitään muuta samaa kuin mallimerkki 6.
Joten kyllähän se ehdottomasti tarvitsee omat kategoriat, ei pienintäkään epäilystä.
Saattaisi samalla kerhokin saada muutaman uuden jäsenen.
Se meinaan rupee olemaan sillälailla että ainakin ekan sukupolven kuutoset on jo aikalailla paalutettu.

626GF2001

Kyllä tuo Skyactic viittaa lähinnä moottoriin, ei automalliin:
https://www.mazda.fi/skyactiv-x

Samalla logiikalla kaikki vanhemmat korimallit/mallisarjat pitäisi jakaa kahtia, diesel- ja bensiinimoottorillisiin?
Vaikea uskoa sellaisen saavan täälläkään laajempaa kannatusta, puhumattakaan kun katselee muiden merkkien foorumeita.
626 2.0 HB Exclusive Plus -01 (GF Facelift) | 626 2.0 HB Touring -00 (GF Facelift) | EX 626 2.0 HB GLX -86 (GC Facelift, 430tkm/15v)
muut:Toyota Auris Hybrid Active Edition Touring Sports -18

NgZ

Lainaus käyttäjältä: 626GF2001 - marraskuu 17, 2019, 19:47:11
Kyllä tuo Skyactic viittaa lähinnä moottoriin, ei automalliin:
https://www.mazda.fi/skyactiv-x

Samalla logiikalla kaikki vanhemmat korimallit/mallisarjat pitäisi jakaa kahtia, diesel- ja bensiinimoottorillisiin?
Vaikea uskoa sellaisen saavan täälläkään laajempaa kannatusta, puhumattakaan kun katselee muiden merkkien foorumeita.

Kiitoksia, tämä vastaus on juurikin mitä yritin selittää.
-Parkissa: Mazda 626 GC 2.0 GLX, Mazda MX-5 NB 1.8, Mazda 626 GV 2.0 GT/GLX -
EX: 323 1.8 BJ Sedan, RX-7 FB SP-12A, 323 BF 1.3 Sedan, 626 GC 2.0 GLX HB

RANERANE

Kyllä se vaan tarkoittaa kokonaan uutta mallia.

The initial announcement of the Skyactiv technologies included new engines, transmissions, body, and chassis, which appeared in Mazda products from 2011.

RANERANE

Ainakin kutosen kohadalla ero saatta olla isompi kuin ero oli 626 ja ekan kutosen välillä.
Joten puhutaan ihan eri teknologiasta verrattuna vanhaan kutoseen.

ps. skyactive-x on jo toisen sukupolven skyactive moottori.

RANERANE

Lainaus käyttäjältä: NgZ - marraskuu 18, 2019, 15:54:47
Lainaus käyttäjältä: 626GF2001 - marraskuu 17, 2019, 19:47:11
Kyllä tuo Skyactic viittaa lähinnä moottoriin, ei automalliin:
https://www.mazda.fi/skyactiv-x

Samalla logiikalla kaikki vanhemmat korimallit/mallisarjat pitäisi jakaa kahtia, diesel- ja bensiinimoottorillisiin?
Vaikea uskoa sellaisen saavan täälläkään laajempaa kannatusta, puhumattakaan kun katselee muiden merkkien foorumeita.

Kiitoksia, tämä vastaus on juurikin mitä yritin selittää.


Tässä olisi perehtymistä hallituksen puheenjohtajallakin . Aloittaa vaikka tästä: https://www.youtube.com/watch?v=xxPnWMWhYsY

NgZ

Ei ole kukaan muuta väittänytkään, etteikö skyactive moottoreilla varustetut moottorit olisi erilaisia kuin aiemmat motit. Mutta mallinimet ovat samoja eikä nuo mallit muuten eroa radikaalisti aiemmista, joten uusia alueita ei nyt ole tulossa.

Ainoa poikkeus tulee olemaan MX-30 malli, jolle tulee jossain vaiheessa oma aluernsa, koska MX-alue ei sille sovellu.
-Parkissa: Mazda 626 GC 2.0 GLX, Mazda MX-5 NB 1.8, Mazda 626 GV 2.0 GT/GLX -
EX: 323 1.8 BJ Sedan, RX-7 FB SP-12A, 323 BF 1.3 Sedan, 626 GC 2.0 GLX HB

T-T-77

NgZ on ihan oikeassa.

Ainahan auton mallisarjan päivityksen yhteydessä on tullut markkinoille uutta tekniikkaa ja uusia innovaatioita.

RANERANE

 Se mikään päivitys ole, kokonaan uusiksi suuniteltu auto.
Niin kyllähän siinä vielä neljä rengasta ja ratti on joten ei kait se sitten niin "radikaalisti" eroa vanhemmista malleista.

RANERANE

 Nyt en todellakaan käsitä, miksi menitte poistamaan kirjoitukseni, se oli täysin asiallinen.
Kerhon tarkoitus ei kait ole vain hyväksyä ja näyttää niitä kirjoituksia mitkä sopivat ylläpidon
agendaan. En todellakaan arvannut että meni noin ihon alle, nuo kirjoitukseni.
Antakaa nyt kuitenkin puheenvuoro.

NgZ

#15
Lainaus käyttäjältä: RANERANE - marraskuu 24, 2019, 11:36:49
Nyt en todellakaan käsitä, miksi menitte poistamaan kirjoitukseni, se oli täysin asiallinen.
Kerhon tarkoitus ei kait ole vain hyväksyä ja näyttää niitä kirjoituksia mitkä sopivat ylläpidon
agendaan. En todellakaan arvannut että meni noin ihon alle, nuo kirjoitukseni.
Antakaa nyt kuitenkin puheenvuoro.
Koska tämä aihe on yksinkertaisesti loppuun käsitelty. Inttäminen, että skyactive on kokonaan uusi malli, ei nyt tuo tähän aiheeseen mitään uutta. Ja kun aihe lukitaan, aina vain uuden aiheen avaaminen ei ole kauhean rakentavaa toimintaa.
-Parkissa: Mazda 626 GC 2.0 GLX, Mazda MX-5 NB 1.8, Mazda 626 GV 2.0 GT/GLX -
EX: 323 1.8 BJ Sedan, RX-7 FB SP-12A, 323 BF 1.3 Sedan, 626 GC 2.0 GLX HB

RANERANE

Niin, ensinmäinen vastauksesi oli että mennään vanhalla. Kun sitten kirjoitin että kyseessä on täysin uusi auto(ok, kokemusta vain kutosista).
Seuraavassa vastaukessa puhuit moottorimalleista, ja joku toinen kirjoitti X-moottorista, niin vastauksesta  sai kuvan ettet todellakaan tiedä
että kyse on kokonaan uudesta mallista, eikä vanhat kirjoitukset palvele näitä ollenkaan.

Se että skyactive eli kolmannen sukupolven malleille ei voisi tulla omia kategorioita, ei kyllä ole kenenkään etu.

Se että  uudet mallit on nimetty vanhojen mukaan, ei voi tarkoittaa etteikö niillä voisi omia ala-kategorioita olla.

Se mitä väität inttämiseksi, oli vain faktojen esille tuomista.

Se että tätä tämä topikki kerää ainakin lukukertoja, ilmaisee että jotain mielenkiintoa aiheeseen on,
    ei sellaisia topikkeja kannata ruveta sulkemaan.

Ja, syvästi toivon, että harkitsisit päätöstäsi tämän asian suhteen.


Ps. Jos täällä joku on samaa mieltä kanssani niin kirjoittakaa ihmeessä tähän topikkiin.



NgZ

Kuten sanottua, pidetään tällä erää aihealueet nykyisellään. Aiheen viestikenttään mallisarjan merkintä, kuten aiemminkin tälöä foorumilla on toimittu eli ei ole tarvetta sinällään alaosastoille.
-Parkissa: Mazda 626 GC 2.0 GLX, Mazda MX-5 NB 1.8, Mazda 626 GV 2.0 GT/GLX -
EX: 323 1.8 BJ Sedan, RX-7 FB SP-12A, 323 BF 1.3 Sedan, 626 GC 2.0 GLX HB