* * *

Päävalikko

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Helmikuu 22, 2018, 22:45:21

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus

käyttäjät
  • Käyttäjiä yhteensä: 7918
  • Viimeisin: Ruthless
Stats
  • Viestejä yhteensä: 126659
  • Aiheita yhteensä: 13820
  • Kirjautuneena tänään: 19
  • Kirjautuneena koskaan: 192
  • (Elokuu 02, 2008, 00:31:42)
Paikalla olevat käyttäjät
Käyttäjät: 0
Vieraat: 13
Yhteensä: 13

Kirjoittaja Aihe: Mazda 5 1.6d CW 2011 ei käynnisty. Vika löytyi  (Luettu 237 kertaa)

0 käyttäjät ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mafianet

  • Carol
  • *
  • Viestejä: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Matu 5 CW, Octavia 1, Octavia 2, Passat 3B
Mazda 5 1.6d CW 2011 ei käynnisty. Vika löytyi
« : Tammikuu 30, 2018, 22:41:57 »
Mazdaan tuli äkisti ongelma käynnistyksen suhteen.
Startti pyörittää vimmatusti mutta ei edes yritä käynnistyä/ei lupaa.
Sylintereihin tuskin menee tippaakaan naftaa.

Kyseessä 1,6 diesel vuodelta 2011. Ajettu 110.000km. Viimeisin korimalli.
Toimi normaalisti kun ajoin lämpimään talliin viikko sitten. Käyntiongelmia ei ole aiemmin ollut.

Akku oli lähes tyhjentynyt jonka latasin, takaluukku oli ollut auki.
Starttaa normaalisti mutta ei ole kertaakaan edes luvannut.
Pidin akkupiuhaa irti vartin ei vaikutusta.

Naftaa 1/4 tankki
Ei vikakoodeja
Sulakkeet tarkastettu/mitattu => ok
Ajoneston valo sammuu kun laittaa virrat päälle.
Koitettu kaksilla avaimilla.
Hehkuvalo ok.
Kaikki sähkölaitteet toimii.
Pidemmän startin aikana mittaristoon syttyy keltainen huutomerkki jonka ympärillä ratas.

Käytin imu ja paluuletkut konehuoneesta irti ja niistä tuli naftaa.
Ilmasin varoilta myös suodatinta paluulinjasta erillisellä käsipumpulla.

Jakohihna on paikoillaan ja ehjä.

Onko autossa mahd. jokin käynnistysesto joka nyt kytkeytyneenä?

Auto on ollut pidemmän aikaa pois ajosta pohjan valtavien ruostevaurioiden vuoksi! Pohjasta on ollut kaikki irtoava pois taka-akselia myöten.
Moottoriin liittyviä piuhoja, hehkurelettä lukuun ottamatta ei ole ollut irti.
Motoriöljyt vaihdoin myös mutta tuo tuskin torpeedoi käynnistystä.




« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2018, 20:00:01 by mafianet »

Poissa mafianet

  • Carol
  • *
  • Viestejä: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Matu 5 CW, Octavia 1, Octavia 2, Passat 3B
Vs: Mazda 5 1.6d CW 2011 ei käynnisty. Vika löytyi
« Vastaus #1 : Tammikuu 31, 2018, 20:07:38 »
Kone käy taas.

Ongelmana oli kampiakselin etupäässä olevan anturin liitin.
Liitin ei ollut pohjassa lukituksessa asti. Tuo lienee kampiakselin asentotunnistin.

Outoa ettei antanut vikakoodia.

Mutta onhan tämä Maksalaatikko aikamoinen merkkien palapeli:
moottori PSA, Suuri osa moottorikomponentteja FoMoCo. Ecu Continental jne. Noiden komponenttien liittäminen Mazda maailmaan ei liene aina helppoa.

Mazdahuolto ehdotti tarkastamaan Commonrailin paineanturin liittimen. Jos tuo liitin hapettuu niin aiheuttaa käyntikatkoja tai totaalisen lakon. Tuokaan ongelma ei anna vikakoodia.

Pohjaan työnsin 3litraa epoksia ja 7 litraa massaa. Jos nyt kestäisi jonkin aikaa ruostumatta.
 
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2018, 20:12:00 by mafianet »

 

Viimeisimmät