Valikko

Welcome to Mazdago ry. Please login or sign up.

maaliskuu 28, 2024, 14:38:02

Login with username, password and session length
Jäsenet
  • Jäseniä yhteensä: 10,366
  • Viimeisin: etopaayaje
Stats
  • Yhteensä viestejä: 129,280
  • Aiheita yhteensä: 14,519
  • Kirjautuneena tänään: 47
  • Kirjautuneena koskaan: 626
  • (joulukuu 15, 2022, 03:40:30)
Tällä hetkellä käyttäjiä paikalla
Käyttäjät: 0
Vieraat: 34
Yhteensä: 34

5-v laatikko NA-koneeseen

Aloittaja Mkin, helmikuu 12, 2015, 23:55:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mkin

Tyypistä niin tiedä, mutta jos sinulla on toimiva/ehjä takavetoisen 70-80 -lukuisen mazdan 5-v vaihteisto, ilmoitathan minulle. Tarkoitus laittaa NA-koneen jatkoksi Capellaan.

kinnusmatti@gmail.com tai 050-3584768

Tero

Löytyisi 929 laatikko ma koneesta. Sijaitsee ulvilassa, ja itse täytyisi irroittaa. Lumikin hankaloittaa irroitusta.  :(
Cx-7, b2000, b2600, 929 4d ht, 1500 + muutama muu.

Mkin

Hyvä tietää että jossain ainakin on. Kahtotaanpa jos jollain olis irrallaan tai edes lähempänä, täältä on Ulvilaan reilut 300 km.

next

Mulla vois olla Mäxän(mx-5) loota ylimääräisenä.

alfadatsun

Lainaus käyttäjältä: Mkin - helmikuu 13, 2015, 15:45:09
Hyvä tietää että jossain ainakin on. Kahtotaanpa jos jollain olis irrallaan tai edes lähempänä, täältä on Ulvilaan reilut 300 km.
Jos tämä Mkin täyttäisi kunnolla profiilinsa olisi muiden helpompi esittää tarjolla olevia vaihdelaatikoita, niitä kun saattaa olla missäpäin tahansa  ::)

Tero

Lainaus käyttäjältä: next - helmikuu 13, 2015, 22:42:19
Mulla vois olla Mäxän(mx-5) loota ylimääräisenä.

Mäxän laatikko ei valitettavasti sovi (suoraan) na-moottoriin. Ma:sta sitten menekin jo suoraan.
Cx-7, b2000, b2600, 929 4d ht, 1500 + muutama muu.

Mkin

No juu, ei tullut tuota paikkakuntaa laitettua näköjään. Lappeenrannasta käsin siis etsin lodjua, lähempi parempi. Nyt saattoi käydä kyllä hyvä munkki, että ehkä löytyy tutulta ihan lähikylältä ~10 km päästä sopiva. Vielä en ole varma löytyykö, mutta todennäköisesti.

Tuo on hyvä tietää, että menee suoraan MA:n perästä NA:han. Eikö pituudessa, startin kolossa, kardaanin lähdössä tai kytkinakselissakaan ole eroja? Keppi varmaan pitää olla omansa?


929s

Muistelen että MA:ssa keppi tulee hitusen taaemmas, ainakin 929 HB:n loota.
Päinvastoin, eli NA:n loota MA:n perään ei mene MA:n vauhtipyörällä, paitsi rälläköimällä hiukan kytkinkoppaa sisäpuolelta. Kardaanin puoli ja kytkinakseli on samat.
929 HB Coupe -86; 929 HB 4dht -85; 929 S HC -90; MPV LV -94                                                                                      tästä tuu taas yhtään mitään

luce1500

Ainakin 25 vuotta sitten tehdyssä swapissa -80 MA-koneisessa 626:sessa keppi tuli samasta reiästä ylös vaikka viisvaihteinen laatikko oli vaihdettu 616:sen nelivaihteiseen, eli ei se ero ainakaan suuri ole.

Mutta tosiaan niinpäin vaihdettuna hieman piti rälläköidä vauhtipyörälle tilaa ;D